Sunday, 14 July 2013

Hari Kelima Bukak Posa.

Assalamualaikum...

Bukak posa hari ni ceq buat karipap ayam, mak pulak buat laksa. Bila buat karipap ceq tak suka guna acuan, ceq lagi suka buat bentuk sendiri, lagi puaih hati. Dulu penah guna acuan tapi terbukak bila goreng, bencik sangat! So dah malaih nak guna acuan... Mula-mula dulu tak pandai nak buat, last-last pandai dengan sendirinya hasil penilaian tengok mak buat macam mana sebab mak pon tak suka guna acuan.

Sebelom goreng.

Dah siap goreng... ngeee...

Juadah bukak posa hari ni campoq sekali laksa.

Roti john dengan murtabak abang beli kat bazar, kuih tu pulak jiran yang bagi, dia berniaga. Tapi anak-anak dia lagi suka karipap yang ceq buat so mak ceq bagi kat depa sikit... ngeee... Sekian...

4 comments:

Tetamu Istimewa said...

Seronoknya, setiap kali berbuka mesti buat cucoq. Hari ni saya beli kuih tepung pelita saja.

Rohayu Md Isa said...

Lajunya cikgu komen, selalu jadi yg 1st komen... hehe, dah hobi buat kuih. Wajib gk buat ... hehe ... tepung pelita tak pnah buat ag ... kalo rajin nnti nk try :)

Farhain Azmi said...

teringat kuih karipap kat rumah. bila lah boleh blik kg ni..Mak yong pun meniaga kuih muih juga

Rohayu Md Isa said...

hehe alolo ciannye die, puasa dirantauan erk? bestnya meniaga, yuyu nak meniaga jgk :(