Thursday, 18 July 2013

Hari Kesembilan Bukak Posa.

Assalamualaikum...

Oleh sebab hari ni ceq masak mi goreng daging ja so ceq nak tunjuk jelah macam mana ceq buat mi goreng versi ceq sendiri, then guna bahan apa yang ada ja. Mi goreng yang simple ja tao. Hari ni makan mi goreng dengan jemput-jemput pisang, tapi mak yang buat jemput-jemput tu... Hehehe...

Daging, bawang putih, bawang besaq, cili merah & cili hijau.

Sayoq sawi campoq kobih.

Cili kering yang dah siap kisaq. Dalam ni ada bawang besaq dengan bawang putih jugak.

Kicap manis, sos cili, sos tiram dengan sos tomato.

Guna semua bahan-bahan ni ja then gula sikit, garam tak buboh sebab kicap dengan sos tiram tu dah masin.

Masak semua ni sampai menggelegak then baru masukkan mi kuning.

Alhamdulillah dah siap!

Ayam goreng tepong.

Tiba-tiba pulak ada ayam goreng tepong... Hehehe dari dulu lagi ceq suka makan mi goreng or bihun goreng or kuew teow goreng dengan ayam goreng... Kalau dekat universiti memang wajib beli ayam goreng... Nak tao lebih lanjut boleh drop komen nanti ceq balaih... Sekian...

7 comments:

iman nabilah said...

sedap nih :))))

Cik YuYu said...

hehe Alhamdulillah ... nasib bek ok ja rasa dia sbb posa kan, tak tentu rasa dia cmne ... :)

Tetamu Istimewa said...

Oh ya ka. walaupun dalam tu dah buh ayam atau daging, tetap kena ayam goreng juga ka?

iman nabilah said...

berbakat dlm masakan...hehe bagus2
penambat selera hati si suami soon..^^

Cik YuYu said...

x semestinya cikgu ... sbb selalu beli mi goreng isi nya kurang, tu yg beli ayam goreng tu, ni yuyu buat ayam goreng pon sebab tiggal sikit ja ayam dlm peti, goreng jela, biaq lama2 nanti ayam da x sedap... hehe iman insyaAllah moga dpt pikat hati suami nanti ,,, hehe

Tetamu Istimewa said...

Header baru tu, baru perasan. Kreatif dan cantik.

Cik YuYu said...

ceq suka vintage cikgu ... hehe klasik gitu :)