Wednesday, 10 July 2013

Hari Pertama Soq.

Assalamualaikum...

Hangpa dah siap soq? Hari ni ceq semangat bangun pukoi 3 pagi sebab nak masak soq. Kalau taon lepaih mak yang hari-hari bangun masak soq untuk kami sekeluarga. So, biaq la taon ni ceq pulak yang bangun masak untuk depa. Mak bangun awai sikit dari ceq sebab ada orang pi main mercun pukoi 2 pagi, kesian kat mak awai-awai lagi dah terjaga. So, mak yang masak nasi, ceq masak lauk ja.

Sambai udang, awai-awai pagi ceq pi kutip cili hijau yang mak tanam tepi qumah.

Teloq masin, sahoq ceq bertambah selera.

Ikan gelama masin... Mak kata pagi-pagi sedap makan masin-masin.

Ikan goreng, habih sekoq ja makan, yang lebih untuk kucing.

Alhamdulillah.

Alhamdulillah... Semoga posa hari ni penuh barakah dan diterima Allah SWT dan semoga ceq sentiasa bersemangat bangun pagi-pagi untuk masak soq untuk famili ceq... Sekian...

14 comments:

Leelee said...

sedapnyaaaaaaa makan camni pagi pagi.. teliuqq :O

Cik YuYu said...

Hoho tao tau xpa ... tambah dua kali kot ... hehe

Shafiqah Norshahfandi said...

waa banyak seafood :D

Cik YuYu said...

suke seafood ke ... hehe

Gadis Berkaca Mata said...

kecur tengok lauk udang tu. selamat berpuasa. :))

noornazuha said...

sedapnyeee sambal udang tuh..:)

Cik YuYu said...

sume jaga nafsu ... hehe selamat bpuasa :)

Mohd Ridzwan Abdullah said...

Wow...nmpk sedap. Tapi blum time nak makan ni. Apapun, jgn miss sahur yer.

Cik YuYu said...

InsyaAllah ... hope hari2 dpt bgun soq ... :)

Busyra Bt Takiyudin said...

soq mkn cam ni pown dh selera.. slamat berpuasa. :)

Tedi said...

wah, meriah sungguh. Ikan tu Tedi sekor je habiskan...

Cik YuYu said...

hehe ... kan3 ... amboi tedi :3

Tetamu Istimewa said...

Amboi sedapnya.

Cantik talam tu. Antik. Payah nak jumpa dah la ni.

Cik YuYu said...

hehe ... nak beli ka talam tu? hehe kalau buat pameran bguih jgk ni... talam antik...