Wednesday, 3 July 2013

Kuih Lempang... Ehh Kuih Lompang... Hehe

Assalamualaikum...

Petang semalam ceq puaih pikiaq nak masak apa untuk minum petang so ceq buat lah kuih lompang, 1st time buat kira ok lah tu tapi buat sikit ja sebab takot tak jadi pulak satgi. Bahan-bahan pun buat yang mana ada kat dapoq ja macam tepung beras, tepung gandum, ayaq kapoq, gula merah, gula pasiaq. Nyok pun nasib baik ada yelah kat belakang rumah ada pokok nyok, kalo nak guna nyok pi kait jela. 

Lompang ni ada macam-macam jenis kaler, ikut suka hangpa lah nak bubuh kaler apa pun tapi ceq lagi suka lompang gula merah, tak tau lah kenapa tapi lagi sedap kot. Selalu bulan-bulan posa mak selalu lah jugak buat kuih lompang nih tapi dua jenis lompang je yang mak selalu buat, lompang gula merah dengan lompang pandan so dia kaler hijau lah kalau yang pandan. Sedap jugak yang pandan tu. Hehehe...

Lompang Chef Yuyu buat...Hehe..

Hangpa-hangpa try lah buat, sedap kot makan waktu bukak posa. Nak buat berniaga pon boleh. Buat senang, bahan pun senang dapat... Okay lah sekian...

No comments: