Thursday, 25 July 2013

Kuih Lompang Pandan & Gula Merah.

Assalamualaikum...

Hari ni ceq buat kuih lompang untuk bukak posa sat lagi, ceq buat dua jenih lompang. Yang hijau tu ceq guna pandan, pi ambik pandan kat belakang qumah lepaih tu kisaq ambik ayaq dia, hijau pure pandan lah tuh. Yang lagi satu tu ceq guna gula merah, yang gula merah tu feveret ceq...


Lain-lain menu beli ja, abang ceq beli murtabak dengan ayam golek, ayah ceq pulak beli kuih kacang hijau dengan kuih cara, mak ceq pulak buat choq kodok pisang... Hehehe... Sekian... 

10 comments:

Diary Ain Syima said...

bestt nye :D
dah lama tak makan kuih lompang . .
terliuq dahhh ><

Cik YuYu said...

hihi try la buat ... sonang ja :D

Tetamu Istimewa said...

Kalau di rumah rajin juga saya tolong mak kisar daun pandan tu.

Cik YuYu said...

hihi baguih2 cikgu rajin gak tolong2 kat dapoq na... hehe

Nazrie Abdul Karim said...

tahu makan je kuih ni.. tak tahu nama.. tapi memang sedappp..huk3

Cik YuYu said...

hehe sekarang dah tao kan ... :)

Nazrie Abdul Karim said...

aha,, skang dah tahu bila tgok blog cik yuyu..huk3..macam mana tengah tuh boleh jdi tenggelam ckit?

Cik YuYu said...

hehe bguna jgk blog ni akhirnya... magic kot ... hehe entah la , dia ada cara mcm mana boleh jadi lubang tu, kalo tak kena cara dia tak jadi lubang tu :)

Nazrie Abdul Karim said...

yang bahagian tengah tu yang sedap..lembut sikit dari yang keliling

Cik YuYu said...

aah ... selalunya satu kali ngap je ... sbb kecik je kan, mkn skali nyok tu .... hummm teringin ag la pulak, ptg kang nk buat lagi ... hehe :P