Thursday, 4 July 2013

Sambai Petai !

Assalamualaikum...

Okay tengahari ni ceq masak yang paling special dan menjadi feveret ramai iaitu sambai petai la, tengok tajuk pun tau. Tapi ceq tak minat sangat petai-petai ni tapi kalau ada petai memang buat sambai lah, nak rebuih makan dengan ayaq asam pun boleh, tu kalau dah malaih sangat lah, kalau rajin buat lah sambai, cehhh nak cakap diri tu rajin lah tu... Hahaha sekali sekala bagi kredit atas kerajinan untuk diri sendiri.

Selain dari sambai petai ceq jugak buat ayam masak lemak cili padi tapi bubuh sekali rebung, rebung tu ambik sendiri kat belakang rumah, sebab kat belakang rumah ada pokok buluh dan rebung tu rasa dia manis, mak kata rebung madu kot... entahlah... So this is it...

Sambai petai special.

Ayam masak lemak cili padi bersama rebung.

Tadaaaaa... menu tengahari ni...

Okaylah kan? sebagai anak dara kenalah rajin-rajinkan diri turun ke dapoq na hangpa-hangpa... Sekian... Jemputlah makan... :)

2 comments:

Farrah MF said...

Syiokkkknya tengok sambai petai tu hah...

Cik YuYu said...

minat petai erkk ? hehe