Monday, 29 July 2013

Samosa Cara Yuyu.

Assalamualaikum...

Hari ni ceq nak tunjuk cara-cara ceq buat samosa daging. Dari bahan-bahan sampailah siap goreng samosa. Selain tu ceq ada jugak buat popia pedaih, abang ceq tu lah yang suroh buat, ceq pon tolonglah buat...

Bahan-bahan yang diperlukan tak termasuk garam, gula dengan minyak.

Tumis bawang merah, bawang putih dengan daun kari.

Masukkan serbuk kari setengah paket then masukkan air.

Then masukkan ubi keledek.

Then masukkan daging.

Masukkan garam dengan gula then masak sampai air kering.

Ready nak buat samosa.

Dah siap balut.

Dah siap goreng!

Sebelum goreng popia.

Popia pedaih siap!

Ceq tengok ayah macam suka ja makan samosa tu... Hehehe seronok! Kalau nak tanya apa-apa boleh drop komen or chat pon boleh, ceq sedia menjawab! Sekian...

14 comments:

Intan Zulhilmi said...

Emm...tak nak tanya apa2. nak antar mangkuk tingkat leh? nak samosa daging 5 hengget ngan popia pedaih 4 hengget...kuih siput sket yer hahaha...

Sheila Eiman said...

boleh pakai ayam tak? potong kecik2...

Cik YuYu said...

Amboi intan ... tu nak makan ke nak wat kenduri tuh ... hhihi, xpe anak2 ley makan gak kn, agpun popia tu tak pedaih sgt... manis2 gitu ... sheila pakai ayam pon sedap, selalu yuyu guna ayam, ni sbb mak beli daging so buat guna daging :D

Ahsan Nur Mubarak Annuar said...

Samosa mmg sedap... Pembuka rasa berbuka... *meleleh*

Cik YuYu said...

betul tu ! my feveret !

jejari kucing said...

wah sedapnya!

Cik YuYu said...

hihi TQ :)

Yai said...

sedap weh!!! hahah. tapi saya tak mkn daging lembu. :(

me.liyana said...

cantiknye dia gulung samosa..buat la tutorial ..hehe

Cik YuYu said...

nanti yuyu guna ayam ye yai? ke ayam pun x mkn? hehe ... yeke liyana? cantek ke? nnti yuyu try buat tutorial ... hehe

shark said...

xtau plak ni nama samosa..
yg sahrk tau temosa jer :)

Cik YuYu said...

haha sekunk dah tao kan ... mst tao makn je nih ... :3

siti ZAHARA said...

Hee..macam senang je kn..insyaALLAH
nti akan try gak..=D

Cik YuYu said...

senang ja zara, try lah :)