Thursday, 8 August 2013

First Syawal.

 Assalamualaikum...

Amboi raya-raya pon sempat lagi ceq update entri na... Hehehe blogger berjaya lah katakan... Ehemmm... Okay hari ni ceq sempat pi beraya dua buah qumah ja. Malaih nak pi banyak-banyak qumah. Yelah satu qumah hidang mi kari, qumah lain ada laksa lah, bihun sup lah, macam-macam ada. Qumah ceq banyak kerepek ja, kuih ada lah dua tiga jenih akak ceq yang buat.

Me with all my sisters.

Me with my mother, sister & niece.

Kacang & kuih siput ja buat sendiri.

Setengahnya buat sendiri.

Kerepek-kerepek.

Ceq bancuh ayaq sirap limau.

Sempatlah jugak snap picture sekeping dua buat tatapan diri ini. Ingat nak tangkap gambaq satu famili tapi budak-budak pakat dok semangat pi beraya, so tak jadi. Depa semangat pi raya then balik pakat bukak laptop masing-masing, yelah qumah tok ada wifi. Laju pulak tu, memang tak pi beraya sangatlah... Selamat Hari Raya semua! Jemputlah datang qumah esok, mak ceq buat bihun sup rasanya. Sekian...

7 comments:

nadia said...

Selamat hari raya Yuyu. Samalah kita sempat dua umah je.. hehe.

Diya Hanun said...

wahhh banyaknye kuih raya dia..nyum3..hehe..selamat hari rye ^_^

Cik YuYu said...

HEHE... TQ ,,, bolehlah byk jugak ... dtg lah umah beraya ... selamat hari raya jugak !

Tetamu Istimewa said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri, Cik YuYu.

Cik YuYu said...

selamat hari raya aidilfitri cikgu :)

mujahidah maisarah said...

saya suke kerepet.

Cik YuYu said...

me too ! hehe