Wednesday, 28 August 2013

Kari Ayam Kampong & Bihun Singapore !

Assalamualaikum...

Tengahari tadi ayah sembelih ayam kampong, qumah kami memang banyak ayam kampong tapi jarang sembelih, selalu jual ja. Tapi tadi dapat gak lah merasa ayam kampong, ceq masak kari dengan goreng ja ayam kampong tu. Ayam kampong goreng dengan cili kering dan kari ayam kampong. Goreng garing-garing baru sedap. Kari ayam pulak isi dengan ubi keledek so dapat rasa manis-manis keledek tu... Selain tu ceq ada jugak buat sotong goreng tepong dan ikan goreng. Macam biasa ikan tu untuk kucing... Hehehe

Kari ayam delicious versi Yuyu... Hehehe

Ayam goreng.

Tadddaaa!

Petang tadi pulak ceq ada buat bihun goreng Singapore. Kenapa erk nama dia macam tu? Oqang Singapore rajin masak bihun macam ni ka? Sedap dan senang ja buat bihun ni, tak leceh sangat macam bihun goreng Malaysia... Hehehe... Lagi sedap makan dengan sambai kicap...

Bihun goreng Singapore dengan sambai kicap...

Alhamdulillah... Abang ceq pon suka makan bihun nih, siap tambah-tambah lagi. Hehehe... Sekian...

18 comments:

CXopportunities said...

sedapnye~ my favourite food was there. kari ayam! yummy~ heheh

holla, i am cx :)

Cik YuYu said...

Hehe Tq CX ... my favorite too !

Shark Kay said...

Rajin btuil chef yuyu ni.
Lpas ni bleh try itik pulak..
Hehe..
Dh pueh dh ayam ni.

akmaL said...

sotong goreng tepunggg..lapa plak tgk >.<

Cik YuYu said...

seumur idup ceq tak pnah mkn ag itik ... nnti lay lah try ... :P

Cik YuYu said...

akmal kat jepun xdek ke sotong tepung? hihi

Cik Mun said...

pandai betul cik yuyu masak kan..

Cik YuYu said...

hihi biasa2 je Cik Mun ... minat tu penting ... hihi

syuk shusuke said...

sedapnya, post jb sikit :D

Cik YuYu said...

jauhnye nk kene pos ... hihi

fadh leyanie said...

gulp! gulp! telan air liur bertubi2 tgk gambar tu..XD

Sally Yatiey said...

Sedapppppnya ;)

puteri airyn said...

Wah, nampak sedap je masakan Yuyu.. terliur tengok..

Cik YuYu said...

hehe TQ :D

Tetamu Istimewa said...

Memang tak boleh lawanlah, kalau ayam kampung dengan ayam bandar ni. Sedap lagi ayam kampung.

Cik YuYu said...

tau xpe cikgu ... ayam hutan pon sedap jgk :)

Mizz Aiza (Dunia Kecil) said...

semuanya sedap.. akak tak pernah lagi cuba buat bihun goreng singapore tu.. pernah makan orang buat ada la..

Cik YuYu said...

hihi TQ akak ... bihun singapore paling senang kak ... :)