Wednesday, 21 August 2013

Sambal Ikan Bilis Tempoyak.

Assalamualaikum...

Memang feveret ceq lah sambal tempoyak nih tambah-tambah lagi kalau campoq sekali dengan ikan bilis yang digoreng garing. Cukop kalau ada ikan goreng dengan sambal tempoyak, boleh buat ceq tambah nasi dua tiga kali... Hehehe...

Try la...

Tempoyak tu pulak lagi sedap kalau makan dengan ulam-ulaman, kat qumah ceq ada ulam rebung ja, lepaih tu ada lah kacang buncis sikit, sedap gak makan dengan tempoyak nih.

Sedap rebung tu, mak sendiri yang tanam belakang qumah.

Selain tu, ceq ada masak gulai daging bersama rebung, tak lupa jugak ikan goreng, ala ikan goreng tu ceq tak sentuh pon sebab goreng ikan tu pon nak bagi kucing makan.

Mak posa, so ceq yang incharge.

Habih kat kucing ja ikan nih.

Alhamdulillah.

Kalau hari-hari dapat makan tempoyak kan best. Tempoyak pon boleh buat macam-macam, ikan patin tempoyak, asam pedas tempoyak, ikan bakaq tempoyak, macam-macam lagilah ikut kreativiti masing-masing kan... Sekian...

8 comments:

adk dayah said...

lapaq..huhu

im_mira said...

sambal ranking pertama b4 sambal belacan! :D hihi

Cik YuYu said...

Lah tak makan lagi ka? pi makan tu ... ceq tak minat sgt smbal belacan, tapi kalo tempoyak, jgn tunjuk kat ceq, silap-silap ceq boleh meratah pulak tempoyak tu ... hehe

Cik Mun said...

mun suka tempoyak..sgt suka..hehe

Eva DaNiaL said...

adoiiii ... cik yuyu ... lapaq dah aih ...^_^

evadanial.blogspot.com

Cik YuYu said...

hehe tao dah ramai suka tempoyak ... walaupon kdg2 ada yg tak makan durian tapi tempoyak depa makan ... hihi :D

mujahidah maisarah said...

okey.first time dgr juadah sambal ikan bilis tempoyak.ahaa

Cik YuYu said...

sedap kot ... hehe