Monday, 2 September 2013

Lunch.

Assalamulaikum...

Hari ni ceq taknak tulis banyak, nak pos gambaq ja menu yang ceq masak tengahari ni, so selamat menjamu mata... Hehehe...

Cendawan goreng tepong yang sangat rangup!

Cendawan goreng kunyit, my feveret.

Terung bakaq, my feveret too.

Daging masak merah.

Ikan mata besaq goreng.

Sambai tempoyak.
Untuk resepi cendawan tu senang ja nak buat dia bagi rangup, basuh bersih-bersih, lap dengan tuala sikit sebab dia serap ayaq, then pukui teloq dua bijik dengan lada sulah berperisa. Then celop cendawan dalam teloq tu then lumoq dalam tepong lepaih tu goreng dalam minyak panaih. Untuk daging masak merah tu sama ja macam ceq buat ayam masak merah ni [sini]. Ok tu ja kot... Hehehe... Sekian...

37 comments:

Azlan Strider said...

Wah...smpai 2 meni cendawan...memang peminat cendawan ke nie??anyway its look delicious..

Regards
Strider

Zaza said...

sedapnya menu..cendawan febret zaza tu =)

Cik YuYu said...

@Azlan ... semua makanan ceq minat hihi saja nak pelbagaikan... @Zaza ... yeke ... ramai yg minat makan cendawan ni ... hihi =)

Hydrangeas Blooms said...

nyum nyum...sedapnyeee cendawan goreng! cantik blog. btw where's rainbow? ;)

Cik Mun said...

sedapnye..nak blaja masak dgn yuyu la gini :)

Cik YuYu said...

@zaidah aka hydrangeas ... teringat KMM kan, ade cndawan goreng ... rainbow dah hilang sbb hujan ... hihi @cik mun ... boleh je ... jom3 ... yuyu sedia mbantu ... hhihi

ANNA MARIANA said...

sedapnya cendawan 2.. >,<

Cik YuYu said...

hihi tq :)

cynta ieda said...

wahhh semuanya sedap..jadi tambah lapar plak..

Cik YuYu said...

hihi tq cynta ... kene pi makan lagi la tu ... hihi

Hydrangeas Blooms said...

Ha'ah..td pun nak komen, teringat da nk cakap sal KMM. hehe

Cik YuYu said...

HAHA ... lama tak singgah melaka ... rindu lak :)

Liza Licha said...

cendawan goreng.. sedapnya

Tetamu Istimewa said...

Sedap semua makanan ni. Nak ambil satu boleh.

Ain Syima said...

sedpnye cendawan goreng tepong tuu
dlu kat matrik selalu mkn
bestt sgt . . nyumnyum :D

Cik YuYu said...

@Liza Licha cendawan goreng tepong mmg sedap !

@Cikgu time kasih ! Ambik lah kalau dapat hehe

@Ain Syima matrik mana? yuyu matrik melaka dulu selalu jugak mkn cendawan goreng tepong ... hihi

sinuha said...

Alhamdulillah. Tengok pun dah kenyang. hahah

akmaL said...

sambai tempoyak tu paling superb..alahai rindunya masakan malaysia >.<

mujahidah maisarah said...

k.byk gila menu makan teghharinye,hehe

Cik YuYu said...

@sinuha lah yeke? tgk pon ley kenyang?hihi

@akmal my feveret tu, kalau boleh hari2 nak makan tempoyak... ciannya nnti balik malaysia boleh lah makan segala macam masakan malaysia ... hihihi

@iqa asyik dok masak tak sedar masak byk sgt ... hihi

fatin aziz said...

suka cendawan goreng!!!!sedap sangat..hehe

Cik YuYu said...

hihi aah kalau baru lepas goreng tu ag sedap makan pnas2 ... hihi

puteri airyn said...

Sedap semua menu ni.. Terasa lapar pulak.. Cik yuyu ni memang pandai masak.. :-)

Cik YuYu said...

hihi TQ kak erin ... !

sha (chirp chirp) said...

aduhh, cendawan goreng tepung tuu! sgt mengiurkann :)

Cik YuYu said...

hihi nmpaknye ramai yg suke cdawan goreng tepung ...

fuza said...

sedapnya..

Cik YuYu said...

hihi tq :)

luqman zakaria said...

cendawan luqman tak pernah mkn..tp bile first time try cendawan goreng boleh pulak makan..maybe sebab rangup kot ..sedap!hehe

Cik Itah@RRP said...

terliur la...tak bole jadi ni...skrg jugak nak cari makan hahaha:D

Cik YuYu said...

@luqman cendawan goreng tepong mmg tbaik ble mkn panas2 rangup dia tak tau nak ckp mcm mana ... hihi

@cik itah tak makan lagi ka? ceq pon belum ag ... hihi

S.K.A said...

sedapnya =) smbal last 2 mmg pmbuka selara la..nk2 kalau ada budu..hi3

Cik YuYu said...

aah budu pon sodap !

Cik Kechik said...

sodapnyooo..lapo trus..

Cik YuYu said...

hihi ... eh lapo dah ? gi makn tu :D

pha is said...

terus rasa mengidam nk maan cendawan.. hehe

Cik YuYu said...

mcm owg pmpuan lak main ngidam2 ... hihi